Friday, February 13, 2009

Agimiti?

Agimiti? apa tuh?...satu jenama MLM barukah? atau jenama kereta barukah? atau jenama budu barukah? atau jenamaa.....udah udah la tu...

Kisah bermula....
Semua orang dah bersepakat. Makcik Kamlah pencadangnya, mak cik2, pakcik2, maknya si nurul, atuk semuanya bersetuju sangat. Mereka sudah sebulat suara bersetuju. Memandangkan mereka semua sudah bersetuju maka atuknya pun memulakan langkah ke tempat yang patut di tujuinya.

Setelah lama menunggu tibalah giliran atuk ke kaunter...kaunter??? Terus atuk menghulurkan saja secebis kertas yang sudah ditulis oleh makcik Kam di rumah tadi.

Tiba-tiba...
"Heihhh...nama kalu takde makna...tak elok! Bagi la nama yang ada makna sikit!" keluh pegawai pendaftaran tersebut.

oooo....rupa rupanya Agimiti itu adalah nama yang sepatutnya hendak diberikan kepada nurul.

"Kalau macam tu encik bagila nama yg sesuai", jawab atuk.

Tanpa banyak songel...pegawai itew menamakannya Nurulhidayah. Atukpun setuju aje. Apabila sesampai je dirumah, makcik2, pakcik2, anak2, kezen2 dan sebagainya sudah menunggu dengan biasa aje. Atukpun bercerita kpd mereka smua apa yg telah terjadi di pejabat pendaftaran tadi. Mereka smua ketawa berdekah dekah kah kah kah!

Tetapi cerita ini tidak habis di situ saja...ayah nurul tidak berapa suka pula dengan nama tersebut. Diatas surat beranak sesedap rase ayahnya telah menambah perkataan 'ti' dihujungnya so jadilah Nurulhidayahti...ada sikit sikit bunyi Agimiti jugaklah.

Siapa Agimiti sebenarnya...
Agimiti adalah kawan baik kepada makcik Kam yang telah lama lost contact, berasal dari Sarawak.

Tammat.




9 comments:

school of thoughts said...

cakapla betul2, sapa agimiti ni?

Anonymous said...

hey kenapa zaman virgin kau telalu kurus...haaaa mesti kau sentuh najis tu kan(hidu gam)dan satu lg aku x puas hati kenape pegi makan kat ibrahimsha x ajak aku..

the elf said...

wah! siapakah gerangan anonymous ni. nampak nye HBY punyai musuh ya. hahahah...tak ingat je tuduh org hidu gam.hahahahah.

the elf said...

wah! siapakah gerangan anonymous ni. nampak nye HBY punyai musuh ya. hahahah...tak ingat je tuduh org hidu gam.hahahahah.

the elf said...
This comment has been removed by the author.
cat bunge said...

Cerite tu boleh diperbaiki lagi.... sebenar nyer.. cerite tu lg lawak.. hehehehe.... jgn mare ye sayang.

Anonymous said...

musuh dalam selimut...

Anonymous said...

nampak nyee hby ada geng hidu gam ekkk dgn minah suar ketat...ajak ler kita jugak.

hedgebeewhy said...

sot
ko tak paham citer tu ek? Agimiti tu nama kawan baik makcik tam.

anonymous
hoi! siapakah gerangan kau berani menuduh aku sedemikian rupa...gam gam x main aaaa....ibrahimsha ko tau ke makan nasi kandar?

the elf
itula...suka2 tuduh aku, sape mamat ni hah...?

cat bunge
sape ckp itu citer lawak...itu citer seram laa

There was an error in this gadget

bg

My Blog List

HEDGEBEEWHY PHOTOGRAPHY

About Me

My photo
Aku adalah aku, hanyalah seorang hamba Allah yang sentiasa mengharapkan keredhaanNya. Sesungguhnya aku seorang hamba Allah yang banyak kekurangan dan aku sentiasa mencuba untuk mencari cahayaNya.

Followers

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget
There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

Visited