Wednesday, November 26, 2008

Nanti...Mati!!!

Nak citer kisah smalam, jam 11 mlm cam biasa aku & qistina jadi org yg terakhir naik tido. Nurul ngantuk katenya, stengah jam lepas dia dah naik tido. Aku biasalah sejak akhir2 nik syok melayari internet. Adaje benda nak tgk dan buat. Dah jadi kebiasaan kalu aku dok depan laptopku, tina akan dok depan G3 dia. Apa lagi main game onlinenye, tak habis2 ngan game makeup lah, barbie lah dan apepeje asal game tu ada sifat2 kewanitaannya.

Aku sesambil surfing, aku burn imovie yg sudah aku edit dari lastweek lagi, movie family day nurul dia nak bawak gi opis nak poyo kat kengkwannya yg husbandnye hebat...boleh buat movie macam piere andre..hehehhe.

Tina mundar mandir sambil dia tunggu gamenya loading, dia tgk tvlah, bukak fridgelah kacau akulah dan memacam lagilah...tetiba dia dtg kat aku...

papa vitamin ni boleh makan lagi tak? tanya tina

emmm...boleh lagi. sambil aku tgk expiry datenya.

Ini gara2 dia tgk iklan tv ituhari...iklan vitamin.

Akupun bukalah vitamin tu dan bagi kat tina. Pastu aku layan balik pawerbook aku tu. Yess...movie aku dah ready. Terus aku eject n gi try kat dvd player, nak tengok clear x gambonya. Tengah aku masukkan cd & on kan player tu, Tina tanya aku (masa tu dia dok kat sofa sdg tgk tv)

Tina : Papa sedapla vitamin ni!
Aku : Banyak ke tina makan? (mataku tgk botol vitamin yg tina tgh pegang tu)

Tina : (senyap...dia takut nak jawab)
Aku : Tina tak boleh makan banyak tau! tegas aku yg mula dah suspen, bayangkanlah lebih kurang 15 minit lepas dia dah dok kunyah vitamin tu. bayangkanlah brape byk dia dah telan.

Tina : Kenapa?? (dengan rilax sambil mengunyah dia tanya)
Aku : NANTI...MATI....(aku yg agak tergamam & tak tau nk jwb apa, aku tgk dah tinggal sikit vit tu)

Tina : Waaaaaaghhh...papa tina tak nak matiiiii...(terus menangis sambil meluru kat aku dan peluk aku)
Aku : Bape banyak tina makan? 10 biji? 5 biji? Sambil tunjuk jejari aku supaya dia boleh agak.

Tina : Tak tauuuu....warrgg...tina tak tauu

Aku agak ada 10 biji lebih dia dah makan.

Bercurahanlah air matanya yg ketakutan. Terus aku rasa nak ketawa dan sayu lak dgn dramanya. Terpaksalah aku tenangkannya dan terus aku peluk dia erat2. Papapun tak nak tina mati...papa sayang tina. Begitulah budak2 percaya bulat2 apa yg mak bapaknya cakap...moral of the story, lu pikirlah sendriiiii!!!

5 comments:

CorneaMelayu said...

huahahaha...siot je ...
lu dah follow up ke registration photocamp?..kang gua pegi sesorg plak...

Ummu Abiha said...

memang siot tul.. sian budak tu...
tapi kelakar la... hahahaha..

liyana said...

naif betul cik tina chumel tu..hihi

hedgebeewhy said...

cornea : wa dah followup ngan ratna, she said ok, SS & NKpun dah endorse. esok aku akan call sendiri PCSN.

Anonymous said...

apala takutkan budak2, bapak budak ni!

bg

My Blog List

HEDGEBEEWHY PHOTOGRAPHY


About Me

My photo
Aku adalah aku, hanyalah seorang hamba Allah yang sentiasa mengharapkan keredhaanNya. Sesungguhnya aku seorang hamba Allah yang banyak kekurangan dan aku sentiasa mencuba untuk mencari cahayaNya.

Followers

Visited